donderdag 1 januari 2015

Hello 2015.


Nadat ik een re-cap heb gemaakt van alle fijne dingen die ik heb gedaan in 2014 is het tijd om een lijstje te maken met alle dingen die ik in 2015 graag zou willen doen. Voornemens, ook wel genoemd. Normaal gesproken ben ik hier geen fan van, maar dit jaar gaan we het eens proberen.

Gezonder leven
Oh, hallo voornemen van heel Nederland! Sinds ik op mezelf woon, is gezond eten een ramp. Ik kies eerder voor een heerlijke ovenpizza dan een zelfgemaakte maaltijd. Ik was er al mee bezig, maar dit jaar gaan we gewoon weer verder met de weg naar een gezonder leven. Morgen begin ik ook met het suikervrije leven, ik ben erg benieuwd hoe mij dit zal afgaan. Ik ben nogal een chocolade fan (en alle andere zoetigheden) dus het zal een zware tijd worden. 

Nieuwe plekken ontdekken
In mijn vorige post gaf ik al aan in 2014 veel nieuwe plekken te hebben ontdekt: Rome, Londen en Rhodos. Dit jaar wil ik nog meer nieuwe plekken ontdekken. Niet alleen ver weg (het gaat dus niet alleen om het reizen) maar ook in de stad zelf en vergeet heel Nederland niet. Er is nog zoveel moois te zien.

Vaker ja zeggen
Ik ben zo iemand die liever nee zegt dan ja. Dit jaar wil ik mij open opstellen en tegen veel meer dingen ja zeggen. Een feestje? Ja natuurlijk kom ik! Filmavond? Ja! Dit wordt een lastig punt, maar hiermee kom je natuurlijk grote stappen verder.

Bloggen
Vorig jaar heb ik mijn blog nogal verwaarloosd. Dit jaar is het plan om weer lekker aan de slag te gaan. Ik geniet er elke keer weer van om kleine verhaaltjes te typen, foto’s te maken en dingen online te gooien. Hoe ik dit precies ga aanpakken weet ik nog niet. Het is druk, erg druk, maar ik wil er weer meer tijd voor vrij gaan maken.

Meer lezen
Ik kreeg een ereader voor mijn verjaardag en gebruikte hem toen dagelijks. Helaas is dit er erg ingeschoten en gebruik ik hem helemaal niet meer. Het is tijd om weer in de boeken te duiken. Ik houd enorm van lezen en vind het ontzettend ontspannend. Dit jaar is het dus tijd om weer die ereader er bij te pakken en in plaats van series kijken, een hoofdstukje uit een boek te lezen. Daarbij vond ik een hele leuke challenge van PopSugar die je veel verschillende boeken laat lezen. Hier staan challenges in zoals het boek favoriete boek lezen van je moeder, een boek met meer dan 500 pagina’s lezen en een boek met slechte reviews. Ik denk dat je hiermee op een leuke manier nieuwe dingen leert kennen die je zelf normaal nooit zou pakken.

Genieten van het nu
Naar aanleiding van mijn recap post van 2014, kwam ik erachter dat ik zo veel onwijs leuke dingen heb mogen doen, maar er nooit echt van heb kunnen genieten. Ik denk vaak veel te ver vooruit. Daarom wil ik meer leven in het nu en daarin hopen dat ik veel meer kan genieten van alle kleine dingen die het leven zo fijn maken.

Per maand goals opstellen
Dat brengt mij ook bij het laatste punt: goals opstellen per maand. Kleine dingen en grote dingen, nieuwjaarsresoluties worden gauw vergeten en hiermee wil ik elke maand kleine doelen opstellen om het leven fijner te maken.


1 opmerking:

);